Biasiswa Yayasan Tenaga Nasional - Pinjaman Boleh Ubah


Yayasan Tenaga Nasional menawarkan Biasiswa Pinjaman Pelajaran Boleh Ubah yang terhad untuk rakyat Malaysia yang layak dengan latar belakang akademik yang baik. Pinjaman Pelajaran Boleh Ubah ditawarkan kepada pelajar yang layak dan berhasrat untuk melanjutkan pelajaran sama ada di universiti awam atau di Universiti Tenaga Nasional (UNITEN). Pinjaman pelajaran boleh ditukar kepada biasiswa sekiranya calon graduan melebihi kepujian daripada universiti pilihannya.
Kursus
Ijazah Sarjana Muda dalam:
  • Kejuruteraan Elektrik Kuasa
  • Kejuruteraan Mekanikal
  • Kejuruteraan Awam
  • Perakaunan
Musim Terbuka
Biasiswa ini ditutup pada akhir bulan Februari setiap tahun.
Kelayakan
  • Lulus peperiksaan STPM dengan sekurang-kurangnya PNGK 3.50 atau
  • Lulus Diploma / Matrikulasi / Asasi dengan mendapat sekurang-kurangnya PNGK 3.50
  • Mestilah tidak berumur lebih dari 23 tahun pada tahun permohonan
  • Tiada adik-beradik yang lain pada masa menerima biasiswa YTN ini
Bagaimana Untuk Memohon

  • Permohonan boleh dibuat secara online dihttp://yayasan.tnb.com.my/sam 
  • Nota: Laman Web hanya tersedia apabila penyerahan permohonan telah dibuka. 
  • Sila hantar salinan dokumen-dokumen sokongan kepada: Pengarah, Yayasan Tenaga Nasional, Peti Surat 70, Pejabat Pos Bandar Baru Bangi, 43560 Bandar Baru Bangi, Selangor Darul Ehsan Pemohon digesa mengemukakan permohonan yang lengkap sebelum tarikh tutup permohonan. 
  • Permohonan yang tidak lengkap / permohonan selepas tarikh tutup tidak akan dilayan. 
  • Jika anda tidak mendapat sebarang maklumbalas dalam tempoh tiga (3) bulan dari tarikh tutup, sila anggap permohonan anda tidak berjaya. 
  • Sekiranya anda mempunyai sebarang pertanyaan, sila hubungi pegawai kami seperti yang disenaraikan di laman Hubungi Kami.
Kaedah Bayaran Balik

Tunai

Kaedah 1

1. Bank-in bayaran anda terus ke Maybank YTN dalam akaun no. MBB 562263005145.
2. Pada slip bank-in, sila tulis:

  • Nama penuh anda
  • Nombor pelajar YTN anda
  • Nombor Rujukan Pinjaman 
Contoh

3. Sila hantar salinan slip bank-in kepada YTN bersama-sama dengan borang maklumat selesai
4. Anda juga dinasihatkan untuk menyimpan salinan slip bank-in untuk rekod anda.

Kaedah 2

Pembayaran di pejabat pada waktu pejabat:

Standing Instruction (S.I.)

Sila pastikan salinan Permohonan anda Untuk borang Standing Instruction dihantar ke YTN untuk rekod kami.

Cek / Bank Draf / Wang Pos / Kiriman Wang

1. Bayaran yang dibuat kepada: Yayasan Tenaga Nasional
2. Di belakang anda Draf Cek / Bank / Wang Pos / Kiriman Wang, sila tulis:
  • Nama penuh anda
  • Nombor Rujukan Pinjaman 
  • Nombor I/C

Pengeluaran KWSP
Sila hubungi kami untuk maklumat lanjut mengenai cara pembayaran ini.

Comments

  1. Bagaimana jika terlepas tarikh untuk penyelesaian dokumen? Adakah permohonan masih diterima atau tidak?

    ReplyDelete
  2. Saya Mrs.Hadhirarahma, saya ingin menggunakan media ini untuk memberi amaran kepada orang yang mencari pinjaman internet di Asia dan di seluruh dunia agar berhati-hati, kerana mereka banyak penipu dan pemberi pinjaman pinjaman palsu di internet. Saya ingin berkongsi kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan menolong saya dengan mengarahkan saya kepada pemberi pinjaman yang tulen, setelah itu saya telah ditipu oleh beberapa pemberi pinjaman di internet. Saya hampir kehilangan harapan sehingga Tuhan menggunakan seorang lelaki yang kebetulan menjadi sepupu saya, yang kemudian menyebut saya sebagai pemberi pinjaman yang sangat dipercayai bernama Puan Asmara meminjamkan pinjaman tanpa jaminan berjumlah 500 juta rupiah Indonesia (Rp 500,000,000) dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan dan hanya pada kadar faedah 2%.

    Saya sangat terkejut ketika memeriksa baki akaun bank saya dan mendapati bahawa jumlah yang saya minta telah dihantar terus ke akaun saya tanpa berlengah lagi. Kerana saya berjanji bahawa saya akan menyampaikan berita baik agar orang ramai mendapat pinjaman mudah tanpa tekanan. Oleh itu, jika anda memerlukan pinjaman, hubungi dia melalui e-mel: (asmarahasanloancompany@gmail.com) dan dengan rahmat Tuhan dia tidak akan mengecewakan anda untuk mendapatkan pinjaman jika anda memenuhi syarat.

    Anda juga boleh menghubungi saya di e-mel saya: (hadhirarahman@gmail.com) Akan melakukan yang terbaik untuk memenuhi pembayaran pinjaman yang saya hantar terus ke akaun bulanan. Itulah sebabnya Tuhan Yang Maha Kuasa akan sentiasa memberkatinya

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Pengenalan Biasiswa

Syarat Permohonan Biasiswa JPA Ijazah